Gotowanie na parze w naczyniach żeliwnych

gotowanie na parze

Potrawy gotowane na parze są lekkostrawne i pozwalają zachować ogromną ilość cennych składników odżywczych. W ten sposób można przyrządzać zarówno mięsa, ryby, owoce morza, jak i warzywa.

Zalety gotowania na parze

GotowanieGotowanieZobacz jak gotować zdrowo i smacznie! na parze pozwala zachować wartości odżywcze potraw w jak najwyższym stopniu. Podczas tradycyjnego gotowania wiele cennych składników, szczególnie witamin rozpuszczalnych w wodzie (np. witamin z grupy B bądź witaminy C), pozostaje w wodzie lub bulionie.

Dania przyrządzane w parowarze lub garnku żeliwnym przeznaczonym do tego typu obróbki są bardzo aromatyczne. Przyprawia się je ulubionymi ziołami. Para wytwarzająca się podczas gotowania dodatkowo wzmacnia ich smak. Nie używa się natomiast soli, ani tłuszczu. Potrawy są słone dzięki soli naturalnie znajdującej się w produktach. Jej smak także intensyfikuje para wodna. Wytapia także tłuszcz np. z mięsa, dzięki czemu dania stają się lekkostrawne i niskokaloryczne. Przyrządzane w ten sposób posiłki może jeść każdy: w tym również dzieci, osoby starsze oraz cierpiące na problemy żołądkowe.

Dzięki gotowaniu na parze organizm zostaje oczyszczony z toksyn i złogów. Ta metoda pozwala też uniknąć substancji, które pojawiają się np. w trakcie smażenia i są szkodliwe dla ludzkiego organizmu.

Jak gotować na parze w garnkach żeliwnych?

GarnkiGarnki ŻeliwneWyprofilowana pokrywa stwarza zamknięty obieg pary i wody w naczyniu, co poprawia walory smakowe i wartość odżywczą dań żeliwneGarnki ŻeliwneWyprofilowana pokrywa stwarza zamknięty obieg pary i wody w naczyniu i poprawia walory smakowe oraz wartość odżywczą dań mają perforowane wkłady do gotowania na parze bądź – jak garnkiGarnki ŻeliwneWyprofilowana pokrywa stwarza zamknięty obieg pary i wody w naczyniu, co poprawia walory smakowe i wartość odżywczą dań Godin – wyprofilowaną pokrywę, która wytwarza obieg wody i pary. Każde naczynie ma specjalnie dopasowaną przykrywkę, dzięki czemu obieg jest zamknięty. Sprawia to, że potrawy zyskują intensywny smak i zachowują wartości odżywcze.

Jakie potrawy warto gotować na parze?

Na parze można gotować zarówno ryby, mięsa, pulpety, jak też warzywa, makarony bądź owoce morza. Swoje wartości odżywcze zachowają warzywa liściaste, np. szpinak jak też bulwiaste – ziemniaki. Ważne, aby w ten sposób przygotowywać jedynie produkty bez skaz, ponieważ gotowanieGotowanieZobacz jak gotować zdrowo i smacznie! na parze wzmacnia smak.

Mięso przed przyrządzeniem warto pokroić na równe kawałki, a ryby skropić sokiem cytrynowym i gotować na parze nie tylko z wody, ale też wina lub bulionu. Ryba ugotowana w ten sposób zdecydowanie zyskuje na soczystości. To częsty problem przy przyrządzaniu, przez który wiele osób rezygnuje z dań rybnych. Metoda gotowania na parze jest idealna także w przypadku owoców morza. Przygotowuje się je na parze z tzw. sosu własnego. Idealnym dodatkiem do potraw jest ryż przyrządzony w ten sam sposób – jego smak również będzie bardziej intensywny.

Powiązane Artykuły

gofry Gofry marchewkowe z duszonymi śliwkami 28 listopada 2016
tluszcz1 Jak ograniczyć tłuszcz w diecie? 28 czerwca 2016