Posts published on "Luty 2016"

Zasady zdrowego żywienia

salatka

Spożywaj regularnie posiłki 4-5 posiłków co 3-4 godzin

Regularność spożywania posiłków to kwestia kluczowa. Zapobiega nagłym napadom głodu i ułatwia kontrolę nad ilością spożywanego jedzenia.

Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej

Warzywa i owoce są niezbędne w prawidłowo zbilansowanym jadłospisie. Powinny one stanowić co najmniej połowę całego spożywanego dziennie pożywienia (3/4 warzywa, a 1/3 owoce), ponieważ dostarczają wielu składników odżywczych, mineralnych i witamin potrzebnych do prawidłowej pracy całego organizmu. Najwięcej korzyści czerpiemy, gdy są jedzone w postaci surowej lub po jak najkrótszej obróbce termicznej.

vegeSpożywaj produkty zbożowe

Wszystkie cenne składniki zbóż zawarte są w okrywie nasiennej, dlatego tak ważne jest wybieranie produktów z pełnego przemiału, grubych kasz (jaglanej i gryczanej) oraz płatków(owsiane, pszenne, jaglane, żytnie). Należy pamiętać, że kasze, ryże
i makarony powinny być ugotowane al dente!

makaron

Codziennie spożywaj nabiał

Co najmniej 2 szklanki mleka, które można zastąpić jogurtem, kefirem lub częściowo serem. Regularne spożywanie nabiału uchroni kości przed utratą wapnia
i zapobiegnie ewentualnym złamaniom. Do prawidłowego wchłaniania tego pierwiastka niezbędna jest wit.D, którą sami możemy syntetyzować wystawiając, się na działanie słońca lub jedząc ryby, oleje, masło lub żółtko jaja.

mleko

Ograniczaj spożycie mięsa

Konsumpcja czerwonego mięsa i przetworzonych produktów mięsnych nie powinna przekraczać 0,5 kg/tydzień. Nadmierne spożycie wiąże się ze wzrostem ryzyka rozwoju chorób nowotworowych. Mięso warto zastąpić jedząc ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.

mieso

Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych

Nadmierna podaż tłuszczu głównie zwierzęcych sprzyja zwiększeniu stężenia cholesterolu we krwi, rozwojowi nadwagi i otyłości. Warto zastąpić je olejami roślinnymi. Przydatne będą też garnki i patelnie na których możemy przyrządzać różne potrawy bez lub z minimalnym dodatkiem tłuszczu.

olej

Unikaj spożycia cukru i słodyczy

Cukier i słodycze podnoszą stężenie glukozy we krwi, które po niedługim czasie gwałtownie opada wywołując ponownie uczucie głodu. Nagłe zmiany stężenia glukozy we krwi mogą doprowadzić do cukrzycy typu II czyli insulinoopornej. Bagatelizowanie tej choroby i nieprzestrzeganie diety prowadzi do wielu powikłań
i chorób zagrażających życiu. Słodycze można zamienić na owoce i orzechy.

babeckzi

Ogranicz sól

Nadmiar soli w diecie odpowiedzialny jest za zatrzymanie wody, obrzęki, zaburzenia funkcji nerek oraz rozwój nadciśnienia tętniczego. Dowiedziono, że obniżenie spożycia soli poniżej zalecanej normy zapobiega rozwojowi nadciśnienia tętniczego oraz występowaniu innych zdarzeń sercowo-naczyniowych. Sól można
z powodzeniem zastąpić ziołami, które poprawią smak potraw i dodatkowo korzystnie wpłyną na cały organizm.

sol

Pamiętaj o piciu wody – min 1,5 litra

Woda jest jednym najważniejszych składników organizmu, niezbędnym do życia. Jest niezbędna do prawidłowego przeprowadzenia procesów przemiany materii, usuwa z organizmu związki toksyczne, uczestniczy w trawieniu i reguluje temperaturę ciała.

woda

Nie spożywaj alkoholu

1g alkoholu dostarcza aż 7 kcal! Do tego działa odwadniająco, podnosi ciśnienie krwi oraz zwiększa stężenie triglicerydów we krwi.

alko

 

 

 

Dlaczego warto zmienić garnki na żeliwne?

garnek

Garnki żeliwne projektowane i produkowane są z myślą o osobach, którym zależy na trwałych i solidnych naczyniach – takich, w których z łatwością można przygotować zdrowe posiłki dla całej rodziny. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów
w produkcji takich przedmiotów sprawia, że spełnią one oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Inwestycja na lata

Żeliwo to niezwykle trwały materiał, a warstwa pokrywającej go emalii dodatkowo zwiększa jego wytrzymałość mechaniczną na zarysowania i uderzenia. Prawidłowe użytkowanie i właściwa konserwacja zagwarantują, że garnki będą mogły być wykorzystywane przez całe życie nawet przy intensywnym użytkowaniu.

Smak

Garnki wykonane z żeliwa korzystnie wpływają na smak i aromat przygotowywanych w nich potraw, zapewniając niezapomniane wrażenia smakowe za każdym razem, niezależnie od stopnia eksploatacji.

Knife-with-blocks-of-bell-pepper-license-free-CC0Uniwersalność

Naczynia żeliwne doskonale sprawdzają się podczas gotowania, duszenia, pieczenia, smażenia, zapiekania czy odgrzewania potraw różnego rodzaju. Z powodzeniem można w nich przygotowywać zupy, sosy, mięsa, ryby, owoce morza, pasztety, zapiekanki, dania warzywne, makarony, ryże, kasze, kompoty, a nawet desery. Ogromną zaletą jest możliwość wykorzystywania tych garnków na kuchenkach gazowych, ceramicznych, indukcyjnych i elektrycznych. Równocześnie wstawienie naczynia do nagrzanego piekarnika nie wpłynie nie wpłynie niekorzystnie na żadną z ich właściwości, co może się zdarzyć w przypadku zwykłych garnków. Dzięki zastosowaniu powłoki emaliowanej wyroby żeliwne mogą być myte w zmywarkach do naczyń.

Emalia

Zastosowanie ceramicznej emalii znacząco wpływa na zmniejszenie przywierania przygotowywanych potraw, równocześnie pozwalając na wykorzystanie mniejszej ilości tłuszczu podczas ich obróbki termicznej. To z kolei wpływa na zmniejszenie kaloryczności dań, ułatwia zmianę nawyków żywieniowych oraz kontrolę stosowanej diety. Emalia użyta w garnkach Godin jest ekologiczna, bezpieczna dla zdrowia, a co najważniejsze – nie reaguje z przygotowywaną żywnością, nawet
z produktami o kwaśnym odczynie.

pomidorekRównomierny rozkład ciepła

Żeliwo charakteryzuje się bardzo dobrym przewodnictwem cieplnym, dzięki czemu szybko się nagrzewa, równomiernie rozprowadza ciepło na całej powierzchni naczynia i przez długi czas utrzymuje temperaturę. Rozkład ciepła zmniejsza czas przygotowania potraw, zużycie energii i umożliwia stałą cyrkulację płynów wewnątrz garnka, zapewniając soczystość przygotowanych dań. Dodatkowo estetyczne wykonanie garnków umożliwia serwowanie ich bezpośrednio na stół bez obaw, że podana potrawa szybko wystygnie.

Zakup naczyń wykonanych z żeliwa z powłoką emaliowaną to doskonała inwestycja w zdrowe gotowanie. Dodatkowo wysoka jakość wykonania oraz zastosowanie emalii gwarantuje, że garnki zachowają wszystkie swoje właściwości przez wiele lat, mimo intensywnego i codziennego użytkowania.